Tuesday, September 08, 2009

hujan batu


macam bosan jer berblog hopping sekarang kan..memasing blogger sibuk duk bercerita pasal makanan sajer..juadah berbuka lah..juadah sahur lah..berbuka kat hotel lah..bosan sgt..cerita lah mender lain jugak.. matiler jeles tak makan sedap di bulan puasa ni...

hujan batu di negara orang.....





Hujan batu atau orang putih cakap hail acap kali jugak turun... pertama kali tgk hujan batu sebegini waktu early spring tahun lepas...

suatu pagi tu yang sejuk...

" awak..sapa pulak lah tabur garam kat lawn rumah kita ni...kat melben ni ada orang main santau jugak ke"

saya panggil si dia tu awak sahaja..tak biasalah nak panggil ayang ker..anjer ke..darling ker...usahkan nak panggil.... kalau dengar orang lain panggil pasangan masing masing sebegitu..kembang rasa tekak..walaupun begitu..saya tahu dia tahu saya sayang dia..hahahha

rupanya bila diamati betul betul yang macam garam tu ialah ketulan air batu yang jatuh sebelum mencair..

cerita ni pun bosan jugak kan??? :-0









9 comments:

scrlettfr said...

salam.. Mr DBI, mmg besar tu erk hujan batu...? besar tu di kira 'titik' ke 'ketul'..? pastu ketulkan.. then klau sekali jatuh berketul2 ker.. ber titik2..?

CATZ said...

isk..bulan2 puasa..tgk hujan batu tu mcm sedap je..air batu versi kecik-kecik kan...?..hehhehehe...
tinggai bubuh dlm ayaq sirap bandung..
kihkihkih. kejinya imaginasi catz.

risanur said...

wat bersabar je lah DBI kena nengok semua n3 makanan...mesti best kan nengok ketulan air batu tu...
camne dengan persiapan raye???

captlukman said...

dakpe dbi, atleast sayang dbi boleh gok masok hok best2.....laing ah ambe ni, buke hok mana ada**bahagiang wak sedih!!** hehehe

selamat hari raya..

zaidaniza ziton said...

lawak laah story ni.. suka neeza baca anyway terima kasih share pengalaman anda tentang ketulan air batu yg mcm garam bentuk nyeeeer.. take care n smile always..

DBI said...

scrlettfr- titis di guna untuk mender cair..bila dah jadi pepejal..ketul lah..tapi titis titis noda camner>>noda tu cecair ker


catz- hahahha..maan mau cari air bandung ni..nakkkkkk

risanur- dah tua ni..biser biaser jer

lukmang- kannnnn..selamat rayer..rayer daner thn ni??

zaidaniza- thnaks

scrlettfr said...

sorry dr... saya tak tahu dan xpernah tengok real hujan batu.. heheheheheh

captlukman said...

ambe rayer mane gi, kalu dok kat atas langit..uwaaaaaaaaa

miezi said...

lawak doc ni.

p/s: saya pun tak pandai nak ber"anjer-sayang".